Min viktresa!

måndag 25 juli 2011

Semester och matplanering!

Här är några av mina senaste måltider.
Mellis på kvarg, rabarberkesella och banan.
Pasta med laxbullar i ostsås.
Fläskytterfilé med bulgur och grönsaker.

Jag blev så inspirerad av Helena, när hon bloggade om sin veckoplanering så nu har jag också gjort en och så här blev det:
Måndag:
Lunch: Cheeseburgare på Burger King (vi var på väg till Willys)
Middag: Bulgur, fläskytterfilé, sås och grönsaker (se bild)
Tisdag:
Lunch: Biff, rösti och grönsaker
Middag: Isterbandslåda
Onsdag:
Lunch: Kycklingkorv och blomkålsmos
Middag: Lasagne och grönsaker
Torsdag:
Lunch: Ugnsstekt lax och spenat
Middag: Kålpudding, potatis och sås (lingon också)
Fredag:
Lunch: Chilikasslergratäng
Middag: Kyckling, bulgur och grönsaker

Sen har jag inte planerat mer eftersom vi troligtvis åker på semester till helgen eller kanske lite tidigare.
Jag ska även göra matmuffins för att ta med i bilen.

Nu har jag precis ätit för att jag var sugen, det är verkligen inte ofta jag småäter mellan måltiderna men just nu blev jag så sugen på en Finn Crisp med kantarellost så det har jag tuggat i mig nu. Om en halvtimma eller så blir det en smoothie gjord på filmjölk, proteinpulver, banan, mjölk, jordgubbar och ett rått ägg.

Förresten är det rätt skönt att ha semester!

Tack Ruzica med familj för TV:n, både den och fjärrkontrollen funkar.

Kram
//Åsa

1 kommentar:

  1. Hej fina du!

    Tänkte höra vad du använder för proteinpulver? Och hur du gör dina matmuffins! ;-)

    Kram!

    SvaraRadera