Min viktresa!

lördag 9 juli 2011

Livet just nu!

Äntligen har magsmärtan släppt så pass mycket så jag kan sitta upp även om den inte helt är borta än.
Jag var på stan idag,
och såg ut så här,
jag tog en fika med mamma och Lotta
jag tog en 3/4 bit av en sockerkringla och efter 1 timma fick jag så ont i magen så jag vet inte vad. Många tankar går genom huvudet och jag tror att magen ska sprängas eller att det är tarmvred osv osv.
Nu har jag legat i 2,5 timma och det känns bättre men inte 100% än.
Jag har legat i sängen eller ute i solen och lyssnat på ljudbok, när jag vaknade till liv nyss så var min äldste systerson på besök och han ville givetvis vara med på bild när Teddy skulle ta kort på mina byxor jag köpte idag, dom är i stl S (40-44), fattar det inte.

den här klänningen har jag köpt men vet inte om det riktigt är jag.
I två dagar har jag varit ute i Rismarken och gå-lunka-löp 5 km, superskönt!


Så här kan en frukost på jobbet vara, gissa vilken som är min?
Ett mellis, kvarg och hemmaplockade smultron och 1 jordgubbe!

Nu ska jag släktforska lite om jag orkar, annars återgår jag till sängen och ljudboken!

Kram
//Åsa

6 kommentarer:

  1. Men tror du verkligen det är dumpning? Det brukar ju inte göra så ont. För mig låter det som en laktosreaktion, precis så ont hade jag ju i förrgår. Det känns som om någon har dragkamp med tarmarna... Tål du laktos i vanliga fall? Kram å krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad det är men eftersom jag fick hjärtklappning, kallsvettningar och diarré så var min första tanke dumpning.. Ont gör det i alla fall och mest på mitten där magsäcken sitter.

    Jag har inte känt nått av laktos tidigare men ska ha det i bakhuvudet.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch, vad jobbigt! Jag tänker som Lena. Jag känner själv igen mig i det du skriver. Jag blev kallsvettig, fick ont i magen längre perioder och diarré innan jag insåg att jag kanske borde undvika laktos. När jag väl bytt så har det gått ganska bra! Blir d

    SvaraRadera
  4. Hoppsan, råkade skicka mitt i meningen. Skriver från mobilen, haha :)

    Blir det inte bättre så kan du ju testa byta ut till laktosfritt i nån vecka. Har du testat ringa 1177?

    Hoppas du mår bättre snart! Styrkekram!

    SvaraRadera
  5. Tack rara ni, imorgon är det jag som åker och köper laktosfria mejeriprodukter (iallafall de som finns i den här pyttestan)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Har ju också fått sådär ont av dumping, fy! Hoppas du mår bättre nu.

    Den sista klänningen har jag också haft i min varukorg flera gånger men än har den inte fått vara kvar ända till slutet. Fin var den iaf :-)

    Kram

    SvaraRadera