Min viktresa!

söndag 10 juli 2011

Grillning med svärföräldrarna!

Idag kom mina svärföräldrar hit och vi grillade, dom har precis åkt hem nu och dagen har varit så himla trevlig. Vi grillade flintastek, nötbiffar och halloumiost.
Mina svärföräldrar Kerstin och Sören.
Sören och Teddy grillar.
Detta är vad jag åt, minus nötbiffen för den orkade jag inte.

På förmiddagen var Teddy och jag ute i Rismarken och jag gå-lunka-löp som vanligt 5 km. Idag var det så otroligt mycket mygg och annat skit så nu kommer jag inte att springa där något mer på ett tag, jag kommer ta cykelbanan som går ut till Vätterviksbadets camping istället.

Efter motionsrundan var jag och köpte vissa laktosfria produkter för att se om det kan få min mage att må bättre, idag har jag dock inte haft något ont. Nu äter jag en burk med kvarg som inte är laktosfri så jag får väl se om några timmar om det ställer till det i min mage.

Jag har precis klippt gräset och nu ska jag återgå till släktforskningen jag höll på med när svärföräldrarna kom!

Imorgon är det ny arbetsvecka, Teddy har semester och får sköta marktjänsten. Jag har 9 arbetsdagar kvar!

Kram
//Åsa

1 kommentar:

  1. Jag är laktos men var det även innan min operation. prova att byta ut allt ett par veckor för att se om magen blir bättre. Sedan kan du prova dig fram hur mycket du tål om det skulle vara det. Normalt klarar de flesta laktos ca 5 g laktos om dagen,och det är ca 1/2 glas mjölk,inte mer.
    Vissa kan inte ens steka i vanligt margarin. Jag klarar lite om dagen,som tex sås några msk och mjölk i kaffet.
    Det är jobbigt att få kramperna i magen och behöva springa på toan.
    Det jag saknar mest i världen nu på sommaren är vanlig glass..kulglass vore mums..men kanske inte kunnat äta ändå pga operationen så jag håller mig till sorben istället.
    Hoppas det kommer lösa sig,och om du har frågor om laktos är det bara att fråga..vi har vanan med 3 st i vår familj att vara laktoser,,hihi
    kram kram

    SvaraRadera