Min viktresa!

torsdag 7 juli 2011

Dagens outfit och lite mat!

Ingvigde min nya kjol och jumper idag, kjolen är stl 44 och jumpern i 42/44 och jag känner mig så otroligt fin.
Upptäckte när jag gick till jobbet imorse att låren inte går ihop så mycket längre och att jag inte får värmeutslag på insidan av låren nu för tiden. Förr om åren har jag inte kunnat ha kjol utan att använda boxertrosor med ben men nu får det hur bra som helst, (om man bortser från att kjolen är så väldigt snäv så jag knappt kan gå upp på en trottoarkant men det spelar ingen roll en sån här bra dag).
Mat har jag ätit idag också, lunchen blev stekt lök, stekt strimlad skinka, champinjoner, majs, fetaost, gurka och pasta, på det hade jag lite creme fraiche med vitlök och parmesanost.
Det var mycket gott, gårdagens mat med köttfärsgratäng var jättegott men min mage vill inte att jag äter det fler gånger... Har haft diarré idag och tror det beror på osten eftersom det blev likadant när jag åt gorgonzola senast.

Nu jobbar jag tillsammans med Urban och det funkar kanoners, ikväll när jag kommer hem funderar jag på att släktforska lite för det är jag sugen på.

Teddy åkte precis in till Motala för att handla lite delar på Biltema till bilen så vi kan ombesikta den.

Ha det gott i värmen!
Tack för att Du finns och läser min (tråkiga och vardagliga) blogg!
Kram
//Åsa

5 kommentarer:

  1. Jag kikar in så gott som varje dag :-)
    Är också GBP opererad och tycker det är trevligt att följa dig.
    Du är jättefin!
    Kram från Vickan

    SvaraRadera
  2. Vilken otrolig resa du gjort och fortfarande gör. Jag har också gjort en Gastric by pass op,och det är roligt att hitta människor som förstår vad vi går igenom. Visst är det helt plötsligt underbart att handla nya kläder och hjärnan får en chock när man tittar på stl som förr var mega stor och idag ligger nästan på normalt..Jag kommer fortsätta följa dig nu. ha det bra så länge
    kramen Helena

    SvaraRadera
  3. Tack söta ni!
    Jag blir så glad över era kommentarer!

    Kram

    SvaraRadera
  4. SV; Tack snälla för din kommentar! Jag tror nog att det snart går över! Kram

    SvaraRadera
  5. Åsa, du har en bra och intressant blogg, den är INTE tråkig!! Det är riktigt kul när man kan ha storlekar man tidigare bara drömt om, helt underbart att upptäcka hur stort klädutbudet är i affärerna när man slipper handla enbart bland de större storlekarna. Jag tittar fortfarande först på avdelningen för större storlekar, och sedan på de andra kläderna.

    Det riktigt strålar om dig på de senaste bilderna du lägger ut, Tack för att du delar med dig av din förändring!! Du är jättefin <3

    Kram

    SvaraRadera