Min viktresa!

söndag 22 augusti 2010

En hemmahelg har det varit!

Har varit hemma hela helgen och inte gjort så värst mycket. Lena har varit här och fikat 2 gånger, jag har städat och plockat lite eftersom det är nån som fyller i veckan och besök väntas nästa helg. Igår kväll somnade jag (som vanligt) på spikmattan och med ljudbok i öronen... Härligt skönt det är.

Idag ska jag släktforska tänkte jag, är sugen och så hetsar Teddy mig om att han närmar sig mig med antal personer...

Nästa vecka blir lite mer intensiv men mer om det då!

Jag längtar till nästa helg då vi ska till Örebro och släktforskardagarna (http://www.sfd2010.se), det ska bli himla intressant. De släpper ju den nya dödboken då med avlidna i Sverige 1901 - 2009 på CD, dessutom är det mässpris så den bli lite billigare plus att man slipper frakten!

Nu är jag inte nedstämd för informationen jag fick i onsdags ang magsäcksoperationen, jag har fått veta hur det går till i Östergötland nu, detta meddelande fick jag:

"Så här är det!
Östergötland är undantaget från vårdgarantin i detta ärende och stället har de infört vårdval Östergötland.
Vilket innebär att om du står i kön så ringer dom till dig och erbjuder dig ett vårdval!
Dom jobbar sig bakifrån med hjälp av telefonen (-06) och är i dags datum framme i slutet av -09. De började ringa i i slutet av April och när de slutade för semestern i slutet på juni så var de som sagt i slutet av -09.
Vilket i sin tur innebär att de har på ca:2 månader betat av 4års väntelista och med detta i minnet kan man nog dra slut satsen att det går ganska fort."

Så det blir nog bra, min remiss tog emot 21/1 så troligtvis ligger jag rätt snart i högen, kan ge mig sjutton på att de ringer när vi är i Bulgarien, de skulle visst börja ringa v 35 igen och vi åker v 37. Dom ringer när dom ringer... Jag ska nog kontakta dom imorgon för säkerhets skull, kanske kan jag meddela dom mitt val av sjukhus fast jag inte ligger överst i högen. Vill ju inte missa nått pga utlandsresan.

Nu ska jag dricka upp mitt te och läsa lite på facebook och viktop.
Ha en bra söndag, just nu skiner solen här!

Kramar
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar