Min viktresa!

lördag 19 januari 2013

Jobb, motion, mat och släktforskning!

Det har varit jobblördag för mig idag så jag startade med en uppfriskande promenad till busstationen eftersom det inte går några lokalbussar som passar min buss till Vadstena när jag jobbar lördag.


















Egentligen passar inte bussarna varken till Vadstena eller från Vadstena när jag jobbar lördag men
eftersom jag har så snälla kollegor så får jag kommer lite senare och smita lite tidigare (dock är jag på jobbet HELA tiden vi har öppet). Jag brukar skämtsamt säga att jag mutar mina kollegor med godsaker för att slippa vara på jobbet 1 timme och 50 minuter INNAN jag egentligen börjar och 1 timme och 55 minuter EFTER arbetstiden...så dåligt går det med bussar som passar.. Passade på att ta en fint kort på Vadstena Slott när jag väntade på bussen.
























Som jag skrev igår så blev det banankaka med choklad och valnötter idag och den var supergod.


















Efter jobbet åkte jag hem och jag gick av bussen 1 km tidigare än vad jag behövde och så tog jag en extra promenad runt Gamla Stan och hem.


















När jag kommit hem och druckit lite kaffe var det dags för att sätta igång med lite matlagning. Det blev 5 matlådor till mig och 1 stor till Jan med pasta och köttfärssås.


















Efter det har jag suttit och pillat med bloggen och fört in lite personer på min släktforskningssida här på bloggen, klicka på länken nedan för att kolla in den. Jag har MÅNGA fler att skriva in men det får bli en annan dag.



















http://asa7208.blogspot.se/p/slaktforskning.html

Nu blir det lite mer kaffe och slösurfande på nätet, bla Tradera och Matrecepts bloggar.


















Ha en bra lördagkväll!

Kramar
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar