Min viktresa!

fredag 20 juli 2012

Några dagar till har gått!

och vi har inte gjort så mycket..
I onsdags åkte vi en tur till Linköping. Vi gick på stan och tittade även in i Domkyrkan.















Sen åkte vi på lite loppisar innan vi åkte till Vreta Kloster och tittade på kyrkan och klostret.













Utflykten avslutades i Bergs slussar där vi åt lite picknick.














Gårdagen spenderades i Motala där vi bla valde tapeter till den gemensamma lägenheten. Vi åt lunch på Hamnkrogen. Jag åt raggmunk och Jan åt kyckling.
















Efter det blev det en tur på Motala Motormuseum.
 Kungens moppe.
 Royce Rolls
Världens första bil.












Träffade även på en facebookvän på Hjärta till Hjärta, det var kul att se henne live. I hamnen stötte jag även på en gammal klasskompis som jag nog inte sett på 20 år men han var sig lik!
Dagen rundades av på Västra Ny kyrkogård och med lite god omelett som Jan gjorde på kvällen.













Idag har vi haft Jans "Faster" Greta på besök och jag lyckades givetvis slänga igen bildörren när hon hade fingrarna mellan så jag har gett henne några blånaglar nu... men som jag sa "hellre blånagel än blåöga".. :)

Vi åt lunch på Övralid och idag blev det Köttfärspaj. Utsikten är ju inget fel..













Sen tog vi en tur till Askersund och tittade på deras landsortskyrka.













Där ligger Bertil Boo begraven.

















Sen åkte vi gamla vägen hem och gamla riksväg 50 förbi Hammarsundet.



















Ikväll ska vi trotsa vädret och grilla lite!

Imorgon blir det troligtvis en tur till Vadstena för att tvätta och kolla posten. Tänkte först ta en tur till Ödeshög och Johannamarken men döm om min förvåning att marken inte är den dagen Johanna har namnsdag, det har jag trott hela tiden.. Haha..

Ha de gott!
Själv sitter jag på farstun och njuter av semester!

Kram
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar