Min viktresa!

fredag 27 juli 2012

Internettorka men intensiv vecka!

Pga av att vi haft strul med internet nästan hela veckan så har jag inte kunnat blogga men nu funkar det igen.
Vad har vi då gjort?
Jo, i måndags var Jan och jag i Vadstena och släktforskade hela dagen. Jan hjälpte mig med en bouppteckning på den mannen som uppges vara far till min farfar. Han är inte erkänd men i födelseboken uppges denne Oskar Litzén vara "skyldig" till farfar.

















Det bara kliar i fingrarna nu för att fortsätta släktforska, jag brukar forska intensivt på hösten och det kommer inte vara nått undantag i år..
Efter besöket på Vadstena Landsarkiv passade vi på att åka förbi Vadstena lägenheten och tvätta och pyssla lite. På vägen tillbaka till stugan handlade vi lite och sen var den dagen slut..

Åt gjorde vi också och det blev lax till middag!


























I tisdags var vi till Motala en stund på förmiddagen och gjorde lite ärenden innan det blev namnsdagslunch i Medevi Brunn. Vi satt ute och njöt av solen och tog många fina kort. Några ska jag ha med till en utställning men här kommer några smakbitar.


















Medevi Brunn har under tre dagar denna vecka firat Urban Hjärnedagarna för att uppmärksamma Medevi Brunns tillkomst. Bland annat har 1700-talssällskapet Slottsfrun varit i Medevi och visat upp sig och lite byggnader.


















Sen gick vi den guidade visningen på Medevi Brunn.

 Medevi Brunns kyrkan.


















Sen var det kväll och dags för att sova :)

I onsdags var vi inne i Motala en sväng igen (där jag bla köpte mig en ny klänning)

















och på vägen till Medevi stannade vi till på Farfarsstugan vid Övralid och åt lunch. Västerbottenpaj till mig och Jan åt ost- och skinksallad.















Sen blev det en tur till Medevi Brunn igen och vi träffade Paul som även han jobbade på Medevi Brunn under 70-talet och som ska vara med i reunionen nästa helg (Jan jobbade där under flera somrar på 70-talet)
Paul visade oss badhuset där han jobbade.














sen badade vi i Harge
Japp så ser man ut  i kroppen
efter en viktnedgång på 75 kg..

















Sen blev det Medevi igen och en date med Carl Jan Granqvist, Gustaf Soop, Urban Hjärne och Aurora Köningsmark.


















På kvällen kom Jans bror Björn och Björns dotter så då tog vi det bara lugnt.

Igår var vi alla till Mantorp Park och kollade på Bracket Racing 50.















Sen åkte Jan och jag en tur till Ödeshög och Johannamarken innan dagen avslutades med fika hos Jans syssling med familj.

Idag blir det en tur till Motala och Teliabutiken för Jan har strul med extra antennen här på landet och supporten kan inte hjälpa till mer än vad de försökt göra.
Jag har diskat och Jan klipper gräset just nu, solen försvann...
Jag ska börja packa ihop lite kläder för återresan till civilisationen och jobbet på måndag!

Bloggar mer när jag nått att berätta!

Ha det bra!
Kram
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar