Min viktresa!

fredag 21 oktober 2011

Utmaning!



Det är 10 veckor kvar till jul och nu kommer en utmaning med att komma igång med hälsan.
Tillsammans med Annika och Hea och många andra kommer jag nu att kämpa för att träningen ska komma igång! Gå med du också!

Detta är taget från Heas blogg:

Lägg upp ett mål hur många kilon du vill ha tappat fram till julafton.
Glöm inte att skriva in kilorna i en kommentar för om man bestämt ett mål så är det lättare och så följer vi alla varje vecka mot våra mål !!
Ni väger er en gång i veckan och rapporterar eran siffra så lägger jag in den
(det är ju frivilligt)
Jag bryter veckan på onsdagar varje vecka och ska försöka rapportera till fredagen här på bloggen varje vecka fram till jul .
Vi lägger in en utmaning med minst 2 pass hård träning i veckan för att komma igång med träningen. (tänk på att hård träning är olika för alla,du gör ditt bästa !)
Ta sedan gärna promenader där imellan för att få hälsans minuter på ca 30 minuter/dagen
Jag kommer lägga mitt mål att tappa vikt på 4 kilon fram till julen så det gäller att sätta fart för att hinna.
Vilket mål kommer DU lägga !!????
Häng med nu till en bättre hälsa så kan man gotta lite extra med samvete till jul
Tillsammans är vi starka och vi kan peppa varandra!


Mitt personliga mål är att gå ner 5 kilo, om jag klarar det så betyder det att jag gått ner halva min vikt sen maxvikten! Det vore nått att fira lagom till jul! Jag kommer fortsätta gå 2-3 pass på Korpen/veckan samt gå till o från jobbet som jag gör nu!

3 kommentarer:

  1. Heeej!
    Härligt att du oxå är med i utmaningen :)
    Det är jag med! :p
    Jag har stått still på vågen nu i ca en månad nu och jag känner att det tagit emot att ställa sig på vågen och behöva bli besviken varenda vecka...
    Men nu med den här utmaningen ska jag kämpa som bara den och försöka gå ner 3 kg iaf innan jul...

    Stort LYCKA TILL till dig!
    Nu kör vi järnet! :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Inte "om" du klarar det utan "när" du klarar det ;)
    Själv har jag satt upp ett mål på minus 4 kg. Då har det tagit mig 8 år att komma tillbaks till den vikten, dvs under 90 kilo. Sedan har jag en bit kvar, men det sparar jag till nästa år.
    Nu är det fokus!

    SvaraRadera
  3. jag hänger naturligtvis på, jag tar också -5 kg som mål, då har jag bytt 10 tal till 70.. jag har ju redan gått ner halva min övervikt men måste ju kämpa vidare ändå.. jag lägger utmaningen på min viktblogg "ett steg i taget" http://grizen.blogspot.com/

    för att nå dit, ska jag ha som mål att gå minst 10.000 steg om dagen, och så småningom även ta upp springningen igen... :( Gick ju inte så bra sist med mitt knä, men men nu är jag ju lite lättare ändå... :)

    SvaraRadera