Min viktresa!

måndag 8 augusti 2011

Kyrkogårdsbesök, motion, rutiner och mat!

Helgen har varit bra.
I lördags var Teddy, jag och Lena på Vreta Klosters kyrkogård och fotade gravstenar. Det blev 636 st bilder som jag nu håller på att redigera. Misstänker att det kommer ta ett tag.
Vad tycker DU om att en okänd fotograferar dina anhörigas gravstenar?
I fredags när jag och Teddy var ute och fotade gravstenar var det en kvinna vid en grav som höll på att plantera blommor. Hon undrade vad vi höll på med och jag svarade ”Vi är med i en projektgrupp som fotograferar gravar för att bevara till eftervärlden, främst i släktforskningssyfte och att det är en rikstäckande grupp som håller på.” Hon skakade då på huvudet och gick. Några minuter senare kom hon tillbaka och frågade om vi hade tillstånd från de anhöriga till gravarna. Jag sa då att kyrkogården är allmän och offentlig plats, då avbröt hon mig och sa ”kyrkogården ja men stenarna då?”, jag svarade återigen att det är offentlig plats. Hon blev jätteupprörd och tjatade om tillstånd flera minuter innan Teddy och jag valde att gå därifrån. Tror mest att hon inte förstod att det är av historiskt intresse och att många inte har sina anhöriga i närheten där de själva bor och att det då är trevligt att ha ett foto på graven/gravarna samt kyrkan
. Jag känner också personer som hittat okända släktingar pga bilderna så visst gör det nytta.

Söndagen var lugn, jag satt och redigerade bilder och slöade mest.

Idag har Teddy börjat jobba igen och jag har försökt hitta tillbaka till mina rutiner med bra mat och motion.
Så här ser min motionsslinga ut idag!
Jag invigde även mitt sportarmband som jag köpte på Tradera tidigare i sommar, funkar superbra!

och här är lite av mina senaste matintag, äter just nu detta:
Lax med färskpotatis, smaksatt creme fraiche och paprika.
Dagens frukost blev müsli med tranbär och mjölk.
Dagens lunch: Pepparrotslasagne och biff med tomater.
Gårdagens lunch: Kycklingkorv med pasta, creme fraiche och grönsaker.

Nu ska jag återgå till att inget göra!

Kram alla som läser min blogg!
//Åsa

1 kommentar:

  1. jag försöker också komma tillbaka till träningen :)

    kul att du är med och tävlar! ;D

    SvaraRadera