Min viktresa!

söndag 21 augusti 2011

Imorgon sätter jag igång med Rivstart!



Hänger du på?

Instruktioner

Rivstarten pågår i 8 veckor mellan den 22 augusti och 16 oktober 2011. Tanken bakom det hela är att vi ska få en bra skjuts in i nyttiga vanor efter semestern. Oavsett vilken viktminskningsmetod du använder ska Rivstarten fungera som just en rivstart. Personligen följer jag GI-metoden och är medlem på GI-Viktkoll.se.

Vi väger oss olika dagar i veckan och därför tänker jag mig att vi rapporterar resultatet vi fått under veckan senast måndag. Du får självklart meddela mig ditt resultat även innan måndagen. Vi går alltså efter kalenderveckorna. Exempelvis rapporteras alla resultat mellan måndag 22 och måndag 29 augusti senast 29 augusti. Alla dessa resultat kommer att räknas till resultaten vecka 1. Hoppas att det är begripligt.

Skulle du missa att rapportera en veckas resultat kan du såklart rapportera den senare!
Du kan välja att rapportera ditt resultat via en kommentar hos mig eller via mail till cornelia.toneri@gmail.com eller via ett direktmeddelande till mig på Facebook.
Veckans totala resultat presenteras sedan måndag varje vecka!

Rapporterar du din vikt eller din viktminskning?
Det är inte nödvändigt att rapportera sin startvikt/invägningsvikt om man inte vill. Alla vill ju inte berätta vad man väger och då är det ju dumt att man inte ska kunna vara med av den anledningen.

Det primära målet med Rivstart 2011 - 2.0 är ju att man skall sätta upp ett mål att man vill gå ner x antal kilo på 8 veckor oberoende av vad du väger när du startar och slutar.
Alltså: du behöver inte rapportera in din startvikt om du inte vill, men...
Om du vill rapportera in din startvikt gör du det när du väger in dig nu under vecka 34 eller vecka 35.

Om du planerar att rapportera ditt veckoresultat till mig genom att skriva din aktuella vikt är det bra om du rapporterar din startvikt så att jag själv kan räkna ut veckans resultat.
Planerar du att rapportera hur mycket du har gått ner den senaste veckan så spelar det mindre roll.
Alla resultat som rapporteras in under en kalendervecka läggs in i veckans resultat som presenteras här på bloggen varje söndag.

Är det något som är oklart eller något som saknas så skriv en kommentar eller maila så förtydligar jag.

Facebook
Rivstart 2011 - 2.0 finns också på Facebook.
Gruppen är stängd för andra än medlemmar, därför verkar man inte kunna söka på gruppen och gå med.
Vill du bli medlem så sök upp mig på fejjan och lägg till mig som vän så lägger jag till dig i gruppen.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Helgen har varit bra, i fredags var vi hos mamma för att fira hennes första dag som pensionär.
God mat och dryck samt trevligt sällskap. <3
Kenneth, Mamma, Teddy, Chatrine och TobiasTobias, Chatrine och jag
Janne och Kenneth

Igår var jag på GBP-fest, vi var 7 st opererade kvinnor och jag hade supertrevligt. Hoppas det blir fler gånger, stort tack till er som var med och speciellt till Britt-Marie som vi var hos.

Nu blir det snart natti natti eftersom det är jobbardags imorgon igen efter 4 veckors semester..

Ha det gott och var rädda om Er!
Kram
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar