Min viktresa!

tisdag 2 augusti 2011

Det blir inte alltid som man planerat!

Idag skulle Teddy och jag åkt på semester, vi planerade för en resa i Västergötland med första stopp i Viiby och fika hos Teddys brors son med familj. Vi var där några timmar och myste med Ebba som är så otroligt söt.

Efter kaffet skulle vi åka mot Skövde och sen campa i Skara för att imorgon åka ner till Falköping och vidare runt Vättern och hemåt. När vi kommit till Töreboda åkte vi in och kikade på Trästena kyrka.
Väldigt vacker kyrka.
När vi gick ur bilen kände Teddy att han fick tillbaka det onda i ryggen så nu är han sne och har lite ont. Han ville inte fortsätta resan utan vi bestämde oss för att åka hemåt igen.
På vägen hem fikade vi vid en fin rastplats vid en sjö (nära Undenäs).

När vi kom till Motala stannade vi på Burger King och åt (jag åt 6 st chicken nuggets med curry dressing)
Vi hoppade även in på ICA MAXI där jag lyckades hitta ett par fina skor, jag blev extra glad eftersom jag ALDRIG tidigare kunnat ha såna här skor eftersom jag alltid haft så breda fötter. Nu under min viktminskning har jag minskat 1 storlek på fötterna och tydligen finns det några skor som passar, att det dessutom var REA gjorde inget heller.
Har dom på mig nu och försöker gå in dom lite.

Ska strax in i duschen men skickar en bild på våra luktärtor, jag tänker på pappa när jag ser dom eftersom det var hans älsklingsblommor. Förstår inte att det snart är 18 år sen han dog...


Igår grillade vi och här ser ni min tallrik med mat!


Imorgon blir det ev en tur till Mjölby och på torsdag väntar Skänningemarken på oss.

Ta det lugnt på vägarna och var rädda om Er!
Kram
//Åsa

2 kommentarer:

  1. Vad "kul" det är med fb o bloggar. Upptäckte att vi har en sak till gemensamt, min pappa gick bort för 20 år sedan. Fattar inte heller att det är så länge sedan.
    Funderar lite över din middags tallrik, är det en vanlig mattallrik eller en assiett??
    Kram Helene Duvsund

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren, visst går åren fort men minnena är för alltid kvar och vissa dagar är det mer jobbigt än andra.
    Jag äter på assiett eftersom jag då vet hur mycket mat jag ska ta. Jag känner varken hunger eller mättnad så en assiett funkar för mig.
    Kram

    SvaraRadera