Min viktresa!

onsdag 22 juni 2011

En onsdag med Bockstensmannen och lite smultron!

Idag är det exakt 75 år sen Bockstensmannen hittades.

Teddy och jag var på Varbergs museum/fästning 2008 och såg då den nya utställningen om Bockstensmannen.
Idag, den 22 juni, är det exakt 75 år sen som en 11-årig pojke, Thure. G. Johansson, i Halland gjorde en ovanlig upptäckt. Thure harvade i mossen med häst, medan hans far gjorde plats för torven i en närbelägen lada. Vid sex- till sjutiden på kvällen drog harven med sig något som liknade en säckväv. När Thure tittade noggrannare såg han skelettdelar, varpå han hämtade sin far.
Fästningen var sevärd den också!


Nu är jag precis hemkommen från jobbet och när jag gick ut i trädgården och tittade till frukten och grönsakerna så blev jag väldigt glad, tomaterna börjar komma nu.
Hoppas tomaterna tar sig!

Även smultronen ser fina och goda ut, vi har så mycket smultron så vi plockar av ca 20 st/dag.

Jordgubben hoppas jag förökar sig och blir ätbar snart också!

Nu fick jag precis besök av söta Lena så nu har jag inte tid med er längre, vi hörs!
Kram
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar