Min viktresa!

tisdag 21 juni 2011

Bloggutmaning!

1 - Hur länge har du bloggat?
- Vad jag kan se så skrev jag det första blogginlägget 20/8 2006

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
-Bloggar var nått som bara kändisar höll på med, vi vanliga fanns knappt med på min bild av vad en blogg är. Jag letade lite släktforskningssidor och fann några som bloggade men det var inte så många.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
- Ojj, svår fråga. Det jag kommer ihåg är att jag följt den här bloggen rätt länge:
http://www.colorelle.se/ och även Sandra Dahlbergs blogg (även om hon inte är aktiv längre)


4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
- "Hade jag ett liv då?" "Var jag nöjd det det livet jag levde eller var bloggen ett verktyg för att verka gladare?"

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
- Det är rätt många, tittar väl in till ca 35 st varje dag eller när de uppdaterat! Mest blir det bloggar om mode, Gastric Bypass och boktips.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
-Mest dagboksbloggar men även några modebloggar kikar jag på regelbundet!

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
- Där måste jag säga Magdalena Graaf. Även om vi är helt olika så är det en tjej som står med båda fötterna på jorden och hon verkar rätt "normal".

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
- Ojj skulle kunna räkna upp flera stycken. Tex: Johanna, Lotta och Sandra eftersom vi alla genomgått en Gastric Bypass och vissa av oss startade på ungefär samma vikt.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
-Det är ingen som sagt något speciellt mer än att Teddy alltid kommenterar mina felstavningar...

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
- Det är ingen som sagt varken JA eller NEJ om det.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
- Ja det har jag. Jag är väldigt öppen med mig själv om man ser till Gastric Bypass operationen men jag är inte lika öppen med mitt privata mående och känslor.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
- Privata saker som är mellan mig och en annan person. Visst kan jag skriva av mig ibland men det skulle aldrig falla mig in att namnge personen. Skulle inte heller utpeka Teddy om det var tjafs mellan oss eller om vi bråkar osv.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
- Klart jag bloggar för att få bekräftelse men inte enbart därför. Det är ju ett minnesalbum för mig själv också.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
- Nej, det tror jag inte. Man kan få en aning om vem personen bakom bloggen är men inget mer.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
- Japp, det har jag fått och det gillar jag skarpt!

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
- Ja, när det går till överdrift och man lämnar ut för mycket av sig själv och sina närmaste samt att man kan skada andra om man själv inte mår bra.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar
- Nej, jag har (peppar, peppar) inte fått någon negativ kritik än.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
- Nej, inte vad jag kommer ihåg. Visst kan jag reta mig på vissa bloggar men att gå så långt att skriva nått elakt, nej då avstår jag hellre från att läsa bloggen.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
- Jag skulle vilja göra fler inlägg men tycker även att jag inte har något intressant att skriva och då avstår jag hellre.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
- Lever jag så bloggar jag!

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Helene
Annika
Sandra
Lena
Helene

22. - Finns det någon som inte bloggar var blogg du skulle vilja läsa?
- Säkert men de man inte vet om saknar man inte!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt! Jag lägger upp min inom ett par dagar! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Kul! Svarar på frågorna i morgondagens blogg om jag inte försover mig, annars i morgon kväll, orkar inte nu... kom just hem från IKEA.

    SvaraRadera