Min viktresa!

torsdag 22 augusti 2013

Semestern 2013 i bilder! OBS MÅNGA!

Vi började med Uffe Holmertz revyn i Medevi. Detta årets revy var bättre än förra året även om den inte var dålig då. Jan passade på att fylla samma dag så vi fikade gott i Medevi Brunn också.
 Medevi Brunn
 Medevi Brunn
 Vättern när den är som vackrast!
 Här delar vi på en pizza i Askersund hamn.
 Rälsbuss i Vadstena.
 Rälsbuss i Vadstena.
Rälsbuss i Vadstena.












Mini-semester runt Söderköping och Sankt Anna. Övernattade på Husby Säteri. Foto: Jan Nyrén.
Härligt ställe och god frukost. Foto: Jan Nyrén.
 Fin detalj på Husby säteri. Foto: Jan Nyrén.
 Denna vas föll jag för.
 Allén in mot Husby Säteri.
 Husby Säteri.
Stegeborgs slottsruin.












Vårt resesällskap Björn och Nellie poserar utanför Det Kungliga Slottet.
 Gamla stan.
 Gamla stan. Foto: Jan Nyrén.
 Gamla stan. Foto: Jan Nyrén.
 Riddarholmskyrkan. Foto: Jan Nyrén.


 Riddarhuset.












 Några adelssköldar i Riddarhuset.
 Utsikt från hotellrummet.











 Polismuseet och där hittade Jan givetvis en polis Amazon.
Kaknästornet där vi både fikade och beundrade utsikten.
 Utsikten från Kaknästornet.
 Utsikt från Kaknästornet.
Gröna Lund där jag vann denna godsak.. Foto: Jan Nyrén.
Gröna Lund. Jan och Nellie åkte karusell men jag och Björn avstod. Foto: Jan Nyrén.
Lite egobilder. Jag fikar i Gamla Stan. Foto: Nellie Nyrén.
Jag i tunnelbanan. Foto: Jan Nyrén.











På vägen till Claes och Bodil i Uppsala passade vi på att titta på Gripsholms slott.
Gustav Vasas gravkor (tillsammans med hustru 1 & 2) i Uppsala domkyrka.
Vi fikade på Mels drive in i Fjärdhundra. Ni som sett "Sista natten med gänget" känner säkert igen er eftersom fiket är uppbyggt efter just den filmen.










Sen åkte vi till Gårdsjö älgpark utanför Morgongåva.
Foto: Jan Nyrén.
 Vi klappade älgar. Foto: Jan Nyrén.
 Moose.
 Klappa snälla älgen..
Älgar.












Givetvis köpte jag en älgmugg...
Invigde den till frukosten.
och så till sist min outfit på arbetsdagen nr 1 efter sommarsemestern.


















Grattis till alla er som orkade titta på alla bilder.
Nu sitter jag i soffan och kikar lite på DN-galan och surfar runt lite.
Fredag imorgon och jag ser framemot en lugn helg, tyvärr ensam men det får väl gå!

Kram till alla!
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar