Min viktresa!

tisdag 25 juni 2013

Ja, du har ju en skaplig rumpa i allafall!


Ja, ibland undrar man hur folk är funtade och vad som ger dem rätten att kommentera hur jag ser ut!
Bara för att jag är öppen med att jag gjort en fetmaoperation så innebär det inte att min kropp är tillgänglig för kommentarer, givetvis får alla tycka vad de vill men behåll det gärna för er själva!

Jo det är ju så då att jag fick en kommentar igår på jobbet av en besökare som jag vet är väldigt plump men samtidigt som jag blev förvånad så blev jag ju egentligen inte det heller. H*n har tidigare erkänt att h*n sagt till sin dotters svärmor (som är kraftig) "Faan vad du är fet, du borde verkligen banta" så inget förvånar mig när det gäller vad som kan komma från den glappkäften.. H*n tar även på sig hedern av att jag verkligen genomgick min fetmaoperation för h*n pushade verkligen mig och ansåg att det var det enda riktiga för så tjock som jag var funkade ju inte...
Ehhh, personen var inte ens inblandad i mitt beslut av operation eller inte... Ja ja.. tillbaka till gårdagen.

Personen brukar låna dator och h*n ville ha hjälp så jag gick före personen mot datorn och när vi kom fram sa h*n
"Ja, du har ju en skaplig rumpa i allafall. Trots en viktminskning på nästan 80 kg så är din rumpa fortfarande stor"!




















Jag blev helt mållös och fann mig inte då och det är jag glad för. Jag är ju rätt spontan och ville inte säga något som kunde kännas fel senare och jag vill verkligen inte sänka mig till den nivån som den här personen uppvisade....
Fast egentligen ville jag säga "och trots att du snart är 73 år, glappar din käft lika mycket som vanligt".

Haha, jag vet ändå att det är den personen som har mest problem och även om jag fortfarande räknas som överviktig så är jag JÄVLIGT nöjd med min kropp och att jag för 3 år sen tog beslutet att göra en fetmaoperation och med en viktminskning på nästan 80 kg kan jag inte vara missnöjd. Hudhänget må finnas där men JAG mår superbra och som min sambo säger så är huden bara ett skal och det är innehållet som är viktigt!














Nu dags att arbeta lite, 23 arbetsdagar kvar innan jag får lite semester!

Ha det gott alla och ta det lugnt i sommartrafiken!
Älskar er!
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar