Min viktresa!

söndag 20 januari 2013

Långpromenad, matlagning och bakning!

Njöt verkligen av sovmorgon idag och tillbringade förmiddagen i köket med både facebook, kaffe och skidor på TV.


















Efter det gjorde jag en kesokaka som blev supergod, här kommer receptet:
1 pkt saffran ( idag tog jag kardemumma och kanel istället)
2 msk strösocker
4 ägg
500 g keso (1 stor burk)
4 msk hackade nötter eller mandel (jag tog hackade cashewnötter)
1 dl proteinpulver med vaniljsmak
Till formen:
1 tsk flytande margarin
1 msk strösocker
1 tsk ströbröd.

Blanda allt och häll i en form, 225 grader i cirka 25-30 minuter!

När kesokakan var klar gick jag ut på en långpromenad, jag gick runt Råssnäsudden och på vägen hem gick jag förbi en mataffär och köpte lite till eftermiddagens mat.






























Precis när jag var vid mitt hus högg det till i ryggen så jag knappt kunde ta mig uppför trappan, blev tvungen att avboka morgonens pilates och får rulla ur sängen när jag vilat..Haha.... Vissa straffar Gud med det samma..Känner mig lite bättre när jag rör på mig och efter en varm dusch.

Eftermiddagen har tillbringats i soffan med skidskytte, köket med matlagning (lax) och bakning (solrosbröd) samt lite diskning.





































Nu blir det bara lite slösurf innan det är dags att sova, ska väl äta lite först.

Har kollat i några lokaltidningar från 1965 och detta är lite vad jag hittade, fler bilder kommer säkert.



















Ha en bra söndagskväll alla!
Kram
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar