Min viktresa!

söndag 25 november 2012

Lite mat och annat!

Så var det söndag igen, jag fattar inte hur fort veckorna går...
Jag åkte ner till Limmared och så åkte vi tillsammans upp till Motala i lördags och hade lite ärenden på vägen hem.

Idag har jag lagat massa mat och så har vi hälsat på min mormor som ligger på Akuthjärtavdelningen på Motala lasarett. Hon ringde mig sent i onsdags kväll och tackade för senast och då berättade hon att hon var yr och väldigt andfådd och i torsdags förmiddag fick hon åka in till Akuten med Hjärtinfarkt, Hjärtflimmer, Njursvikt och Lungödem.... varför nöja sig med lite liksom..
Hon mår väl efter omständigheterna bra men men...

Nu är det dags att gå ner till tvättstugan igen.

Här kommer bilder på dagens matlagning.
Biffar..
Panerad fläskkarré...
Bulgur...

Lax...
Sannaplättar...
Currysås...














Sen såg vi att det stod en lastbil med varningsblinkersen på och snart kom det blåljus och en bil med trasig framdörr...så vi tror att bilföraren öppnat dörren och lastbilen kommit emot eller så var det vinddraget för det låg glassplitter på marken... Händer lite på Storgatan i Motala och vi har första parkett..















Ta det lugnt på vägarna nu när det börjar bli halt!
Kram
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar