Min viktresa!

söndag 21 oktober 2012

Söndagen i bilder!

Nu är sommaren officiellt över, för idag var Jan och hans bror i sommarstugan och stängde av vattnet..
Jag följde inte med utan gjorde lite annat, bland annat detta:

Först åt jag lite frukost som bestod av bovetegröt med banan, kanel och mjölk.















Fick skjuts till Willys och handlade sen gick jag hem därifrån, lite kallt men ack så skönt!











Väl hemma igen satte jag igång med bakningen, idag blev det "Nyponfrallor" som är gjorda med (surprise) nyponsoppa.
Lite konstigt luktade de när jag tog ur de ur ugnen.
Goda var de i allafall med lite skinka, ost och paprika på!












Under tiden frallorna gräddades satte jag ihop IKEA-hyllan LENNART som så bra passar i badrummet under handfatet.















Kikade lite på mina kökspelargoner och de verkar må bra, 1 blommar och 2 med knopp.














Sen kom älsklingen och vi åt lite och pratade lite viktiga saker, sen var det dags att börja med middagen som idag blev kycklinggryta.

Kyckling och buljongtärning.
Gul lök, Vitlök, Palsternacka, Morötter och Potatis.
Allt kokas i en stor gryta ca 50 minuter.
Sen gör jag redning på skyn och har i lite salt, soya och pressad citron.











Nu ska jag bara vänta på att maten kallnar så jag kan ställa in den i kylskåpet innan det är dags att hoppa i säng, jobb i morgon och efter det en fika hos mamma och Janne!

Ha det gott alla och var rädda om Er!
Kram
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar