Min viktresa!

lördag 14 juli 2012

Loppislördag!

I torsdags var mamma och Janne här på lite kaffe och inspektion av sommarstugan. På kvällen var vi ute och gick i myggskogen, jag tror aldrig det varit så mycket mygg som jagat mig som då :)
Vi såg i alla fall en häftig skylt uppe vid Tryfall.

















Igår, fredag, tog vi en tur runt Vätterns norra del och ner till Karlsborg, där passade vi på att kika in på Karlsborgs fästningsmuseeum.
Det var bröllop och brudparet åkte i en fin gammal bil som vi passade på att fota.
 Den fina ljuskronan i Karlsborgs fästningskyrka.
Jag och några flygsoldater...












På kvällen råkade vi räkna ut att vi varit tillsammans i 200 dagar så det firade vi genom att äta grillbuffe på Medevi Brunn och efter det gick vi Grötlunken.














Idag har vi varit på loppistur, det blev 5 st loppisar som fick besök av oss.
Men först åkte vi till Harge Havsbad och fikade och kände på vattnet. Faktiskt var det lite ljummet i vattnet.














En loppis som vi besökte var i Törntorps missionshus som ligger mysigt mitt inne i skogen.













Bild på mina fynd kommer vid senare tillfälle.
På vägen hem åkte vi förbi Hammars kyrka samt några av Jans släktgårdar och där mitt i skogen låg en gammal smedja, titta på björken som börjat växa i mossan på taket..































Nu har vi precis ätit lite kycklinggryta och senare blir det nog lite kex och ost.
Imorgon blir det kyrkogårdsbesök och plantering av blommor på "svärfars" grav och efter lunch får vi besök av en jobbarkompis till mig.

Må gott för det gör jag! <3
Kram
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar