Min viktresa!

måndag 25 juni 2012

När ljuset släcks av Magnus Hedman

Ja, jag har ju försökt läsa Zlatans bok men inte orkat ta mig genom mer än 90 sidor så jag var lite skeptisk när jag började på denna men jag måste säga att den är intressant, lättläst och ärlig (tror jag).

Helt klart läsvärd! Tummen upp för den!

Magnus Hedman - framgångsrik fotbollspelare och omskriven i media - släpper nu sin självbiografi När ljuset släcks. Det är en öppenhjärtig bok som synliggör kontrasterna i Magnus liv. Följ med på en avslöjande resa där Magnus berättar sin historia om händelserna bakom löpsedlarna. Läs ett utdrag ur boken här.


Omskriven i skvallertidningar och med ett förflutet som framgångsrik och populär fotbollsspelare i bland annat AIK och fotbollslandslaget, kommer nu Magnus Hedmans bok När ljuset släcks där han berättar sin sida av historien. Hedman delar med sig av både höjdpunkter och lågvattenmärken i sitt liv.
Hur är det att göra karriär inom en av de mest konkurrensutsatta sporterna i världen, att sedan bli uthängd i media som knarkmissbrukare och bli dömd för brott mot sexköpslagen, allt detta får du reda på i När ljuset släcks.

Nyårsdagen 2011 är en vändpunkt för Magnus Hedman, han vaknar upp ensam liggandes på en kompis soffa i en lägenhet i Hornstull, bakfull och fortfarande iklädd smoking. Minnen från kvällen kommer sakta tillbaka. Återigen har han varit lite för full på krogen, ett onödigt tjaffs i garderoben trycks upp på löpsedlar som ett bittert fylleslagsmål. Han ser sig själv i spegeln och känner inte längre igen sig själv, de senaste årens personliga katastrofer har lämnat stora spår hos Magnus.

Han inser att den här baksmällan inte går att bota med några glas cola. Här krävs det mycket, mycket mer.

Magnus Hedman växte upp i en Stockholmsförort, redan när han var fyra år började den målmedvetna fotbollsträningen, precis som många andra drömde han om att bli proffs. Fotbollskarriären tog fart och han var länge en av Sveriges främsta fotbollsmålvakter, han har spelat både i Sverige och utomlands i lag som AIK, Celtic och Chelsea. Fram till 2006 var han gift med Magdalena Graaf tillsammans har de två söner. Många känner säkert också igen Hedman i från TV4s kanaler där han var anställd som expertkommentator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar