Min viktresa!

lördag 2 juni 2012

Främling : en bok om Carola av Andreas Ekström och Johanna Koljonen

Carola har aldrig varit någon jätteidol för mig även fast jag har lyssnat och följt henne genom åren. När jag såg att det skulle komma ut en bok om henne blev jag glad för jag tyckte det skulle bli intressant att se och läsa om hennes liv. Boken gjorde mig lite besviken, visst att inte Carola själv är inblandad och kommer till tals men även att det inte är ett enda foto i hela boken förutom omslagsbilden. Jag har mycket svårt för biografier utan foton....
Boken är dock väldigt läsvärd och jag har på ett dygn plöjt 258 sidor. En annan rolig sak är att kapitelöverskrifterna är skriva med samma typsnitt som jag har på två av mina tatueringar..se nedan!
Boken får 4 Å av 5 möjliga!

Beskrivning:
Det finns de som älskar Carola. Det finns de som älskade Carola förr men nu ser tillbaka på sina yngre jag med mild förvåning. Det finns de som säger att de inte har några åsikter alls om Carola och sen aldrig slutar att berätta om vad de tycker. Alla som säger att de inte är intresserade av Carola ljuger.

Andreas Ekström och Johanna Koljonen skriver nördigt och nära om Carolas konstnärskap. De vill vara trogna sina upplevelser och minnen av henne, men också ta reda på vad hon betyder för de kristna och för de homosexuella, vad som förråds av den där intensiva blicken hon har ibland. Och hur hon får det att svänga så sanslöst mycket.

För mer info titta på Adlibris!
 

Ur boken!
Min tatuering!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar