Min viktresa!

onsdag 9 maj 2012

Mat, blommor och lite semester!

Nu var det ett tag sen jag bloggade igen... Jag vill så gärna men inspirationen är inte alltid på min sida..och så tror jag ju att det jag skriver inte har så stort intresse...men nu är jag på G igen! (i alla fall idag :))

Jag fick "hem" Jan en dag tidigare än vad jag trott så redan i torsdags kom han upp efter lite bilproblem.. I fredags lagade jag matlådor och bakade:
Uppifrån o ner:
* Ädelostbiff
* Fläskfilé med paprikasås
* Kyckling med krossade tacochips
* Svamp och köttfärsröra
* Grova scones med nötter och frukt


 



 

 
Jan delar paprika till såsen


Helgen tillbringade vi i sommarhuset uppe i Godegårdsskogarna, jag planterade sammanlagt 54 krukor/urnor/lådor sen passade jag på att köpa 4 nya pelargoner, bla årets pelargon som är "First Yellow". Nu är det bara att hoppas att mina blir lika fina och framför allt att de överlever....











 














En dag var vi till Nubbekullen där August Malmström bodde ett kort tag, han är mest känd för tavlan "Grindslanten".









I måndags var jag ledig så då passade Jan och jag på att åka en sväng till Askersund och fika lite.

Jag har även hunnit med att avsluta lite som legat sen min separation och det känns skönt, nya tag är det som gäller nu! Känner även stöd från personer jag inte trodde skulle stötta mig men även tvärtom (trodde jag skulle få stöd från några som inte alls funnits där för mig, men nu kvittar det mig, det är deras förlust)
NU GÅR JAG VIDARE med de som tycker om mig för den jag är <3!

Jobbar idag sen är jag ledig tills på måndag! Gissar vem jag ska tillbringa den tiden med??? ;)

Sköt om er och ta ingen skit!
Kram
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar