Min viktresa!

onsdag 4 januari 2012

Så det kan bli!

Ja som jag redan talat om på facebook så har jag träffat en ny man. Vi har känt till varandra i nästan ett och ett halvt år (vi har släktforskning gemensamt) men det var först den 9 december som vi började en SMS kontakt och som nu har utvecklats till att vi vill lära känna varandra och se var det kan leda. Han bor och jobbar på annan ort så vi kan inte träffas mer än varannan vecka. Mer om honom vid annat tillfälle, än så länge vill jag behålla honom lite för mig själv.
Kan ju säga att han heter Jan och är några år äldre än mig.

Jag har fått ta mycket skit av både min och Teddys bekantskapskrets. Många tror att jag hade någon redan innan jag flyttade från Teddy men så är inte fallet, Teddy vet och jag vet och alla andra ska enbart skita i vårt... Teddy har också gått vidare och han har önskat mig lycka till. Teddy har också träffat andra och jag önskar honom all lycka och jag hoppas vi kan vara vänner även i fortsättningen. Det är skönt att veta att jag kan sitta ner med Teddy och ta en fika och veta att han inte är ledsen och att han inte vill ha mig tillbaka.


Igår fick jag erbjudande på en lägenhet, visst är det typiskt när man precis kommit i ordning och trivs. Jag kommer tacka nej till erbjudandet även om lägenheten var större men jag trivs så förbaskat i mitt lilla krypin med både vedspis, kamin och trägolv! Det är ju ingen nackdel att det är nära till jobbet också!

Nu sitter jag på jobbet och väntar på att klockan ska bli 16:30 så jag får gå hem och fixa lite matlådor!

Ha det gott och ta vara på varenda sekund och tänk på dig själv först och främst!

Kram
//Åsa

3 kommentarer:

  1. Ja så ligger det till..
    Jag har mitt och du har ditt,
    skönt att vi ändå kan vara vänner tycker jag..

    Kram och lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ni kan vara vänner, kan ju vara svårt efter en separation annars (enligt mina egna erfarenheter), oberoende av anledningen till att det tog slut.
    Jobbigt med omgivningens reaktioner...
    *kram*

    SvaraRadera
  3. Så underbart skönt att höra... Är så glad för din skull... Men det finns alltid "vänner" som tror sig veta bättre. Kram till både dig och Teddy.

    SvaraRadera