Min viktresa!

söndag 16 oktober 2011

Skärpning Andersson!

Ja nu har jag verkligen var urkass på att blogga! Jag har gjort jättemycket men har inte haft datorn igång så mycket!

För att ta allt i kronologisk ordning:
30/9 - 2/10 var Teddy och jag i Stockholm, vi åkte gamla Riksettan upp och bodde på ett okej hotell i Kungens Kurva. På vägen upp passade vi på att svänga in på Botkyrka kyrkogård, jag har alltid tyckt att den kyrkan är så vacker men har inte tidigare varit där.
Botkyrka
Jag på kyrkogården
Ja det kommer bli många egobilder.... ;)
En glad Åsa på hotellrummet
På lördagen (som även var min pappas dödsdag) gick vi runt på Skogskyrkogården och njöt av fin natur och härlig väder.
Jag på Skogskyrkogården
Vi hittade även några kändisars gravvårdar:
Greta Garbos
Vi hann även med lite shopping och nöje på Skärholmens centrum, äntligen köpte jag den där klänningen på Indiska som jag tittat på såååå länge. Jag tänkte först inte köpa den men Teddy blev nästan arg och sa "Nu köper du den"!

På vägen hem åkte vi förbi Gripsholms slott och Vingåkers Factory Outlet där jag köpte två par skor och ett träningslinne.

Den 3/10 var mamma och jag i Linköping på mamma/dotter-dag. Jag köpte stövlarna som jag provade i Örebro. Under hela mitt liv har jag haft så tjocka vader så inte ens stövlar med XXL-vidd har varit tänkbart men NU äntligen kan jag ha stövlar och då tvekade jag inte så länge:
Jag hittade dom på Skokanonen.
Den 4/10 åkte jag in till Akuten med enorm hjärtklappning (som jag haft till o från några dagar), alla prover var bra och EKG visade inget, så det är väl stress och allt som hänt med min kropp sen min GBP..
Den 5/10 var jag på mitt första Korpen-pass ever, superkul och skönt. Jag var på spinning 75 min. Det kändes i kroppen några dagar efter vill jag lova..

Den 7/10 var jag på Harrys med några tjejer, vi hade superduper kul och jag hoppas verkligen att det händer fler gånger (några av oss ska snart iväg på en Ålandskryssning).


Den 8/10 jobbade jag till kl 14 sen åkte Teddy och jag till Sävsjö för att träffa hans gamla jobbarkompis som han inte träffat sen 1992. Mycket trevlig och härlig familj.

Den här veckan som gått har jag varit på ytterliggare två pass på Korpen. I måndags blev det Boxning 60 min och i onsdags 60 min Functional moves. Jag har till och med löst ett årskort så nu är det bara att köra.. Imorgon blir det ett pass igen men än har jag inte bestämt mig för vad!

Igår var Teddy och jag på MIO-möbler för att se om vi kunde hitta en soffa för presentkortet vi vann på bingolotto och det gjorde vi. Den här blev det med den mattan.

Igår blev jag så glad när jag vägde mig (har egentligen vägdag imorgon så jag vet inte varför jag vägde mig igår men det var väl magkänsla) och nu är min FETMA borta och jag är "bara" överviktig... Helt jäkla underbart!
Bild tagen idag när jag "bara" är överviktig...

Så där nu har jag bloggat ifatt lite, imorgon är det 11 månader sen min GBP så då kommer det upp bilder och mått (hoppas jag om jag inte kommer hem försent från Korpen) Ska nog ner dit ikväll och gå lite på löpbandet så jag håller kvar flåset och motionslusten! Nu ska jag betala några Traderavinster!

Ha det gott!
Kramizar
//Åsa

2 kommentarer:

  1. Vilken känsla att få på sig stövlar, grattis!
    Det där med hjärtklappning känner jag igen. Fick du inget råd om att kolla sköldkörteln?

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren. Läkaren som undersökte mig frågade om jag hade problem med sköldkörteln och han tog blodprov och skulle höra av sig om proven visade nått men jag har inget hört på 2 veckor så jag förmodar att de var bra!

    SvaraRadera