Min viktresa!

onsdag 10 augusti 2011

Motion!


Idag har det varit segt som sjutton. Precis när jag skulle iväg på min motionsrunda började det regna men som tur var så höll det bara i cirka 10 minuter så jag kom iväg nästan när jag tänkt mig.
Dagen rutt ser väldigt rolig ut eftersom jag gick cykelvägen till Vätterviksbadet och samma väg tillbaka. Skönt var det i alla fall men blåsigt och jag upptäckte att ett inköp av långa träningsbyxor får ligga högt på inköpslistan när lön kommer för det drog lite kallt om underbenen.
Jag känner mig i alla fall väldigt nyttig som rör på mig och idag smygvägde jag mig och jag ser att det rör sig även där.
Jag har ändrat min viktticker här ovan föresten, har ändrat målvikten så att det blir en total viktnedgång på 80 kg och då ligger jag precis runt normalvikt. Får väl se om kroppen vill dit eller inte.

Invigde min nya jumper idag när jag var ute o sprang, kan tänka mig att den syntes lång väg och när det kom en ambulans så såg jag att det nästan är samma färg... Ja det är sådana konstiga saker jag tänker på när jag är ensam...

Nu har jag precis tagit en dusch med kroppsscrub och lermask till ansiktet. Snart är det dags att börja med maten. Idag blir det stekt kotlett, kokt färskpotatis, brunsås och grönsaker.

Ha det gott!
Kramizar
//Åsa

1 kommentar:

  1. Wow säger jag !!1
    du har tappat 60 kg,och vill tappa 18 till..Var ska du ta vägen människa..:)
    Du har varit och är enormt duktig på din resa. Jag som tappat 35 kg och känner i min kropp vilken lättanad kan knappt föreställa mig hur det känns för dig..som att sväva på moln nu för tiden.
    ur snygg tröja och visst är det roligt nu för tiden att man väljer färg på kläderna,alla fall jag gör det..förr var det svart och mörka fäger då det döljer allt !!
    ha en underbar dag
    kram från Öland

    SvaraRadera