Min viktresa!

onsdag 13 juli 2011

Marie : en roman om Madame Tussauds liv av Dorrit Willumsen

Just nu lyssnar jag på boken Marie : en roman om Madame Tussauds liv av Dorrit Willumsen. Den får följa med mig lite överallt, från spikmattan till löprundan.
Den är intressant och jag ser fram emot att lyssna vidare.


Roman om skulptrisen Marie Tussaud, 1760-1850, grundaren av det berömda vaxkabinettet i London. Marie kommer 6-årig till Paris, lär sig skulptera, gifter sig men behåller ändå sitt intressanta och lönande yrke. 1802 bryter hon upp, reser till London med äldste sonen och 30 vaxfigurer. Fängslande porträtt av en mycket stark och ovanlig kvinna.

Kan vara svårt att få tag i den som bok och som inläst har jag bara hittat den som DAISY på Tal och punktskriftsbiblioteket och är till för de med något läs eller funktionshinder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar