Min viktresa!

torsdag 12 augusti 2010

En dag i Stockholm!

Tillbringade gårdagen i huvudstaden tillsammans med min släktforskarvän Lena.
Resan påbörjades här ifrån kl 07 och vi var hemma igen vid 21:45, lång dag men mycket att se.
Vi var bland annat vid hennes mormors hus i Klara, där fiket Vete Katten ligger nu. Mest strövade vi i Gamla stan och så besökte vi Riddarholms kyrkan där jag ville titta på kungahusets gravar (morbid, jag vet), tyvärr fick man inte fota därinne och först idag när jag kom hem såg jag att man kunde köpa en broschyr om de olika kistorna, kanske ska jag maila dom och fråga om det går att skicka ner en sån till mig (om inte nån av er läsare har vägarna förbi kyrka och kan fixa en åt mig).
Idag har jag suttit ute i solen och läst, är inte pigg i huvudet efter allt resande. Kommer säkert att åka buss/tåg flera dagar (som vanligt). Snart ska vi åka och handla lite till dagens middag som blir lasagne.
Här nedan kommer lite bilder från Stockholmsresan.


Kramen till er alla!
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar