Min viktresa!

onsdag 26 maj 2010

Jag lever men knappt!

Ja, nu var det ett tag sen jag skrev igen.

Det har varit mycket den senaste tiden…

Den 18 maj var jag och en kollega på kommuninformation, det var några som berättade hur kommunens ekonomi ser ut och den verkade stabil så jag är inte orolig att bli avskedad.

Den 19 maj hade jag möte med Emma som jobbar på Vadstena Landsarkiv, dom och vi på biblioteket ska ha samarbete och Emma och jag planerar för detta.
Min chef fyller 50 år denna dag och hon firar den på Azorerna, låter ju inte alls otäckt.

I fredags var jag ledig och då passade jag på att klippa gräset och plantera lite i trädgården, i lördags klippte jag lite till och Teddy o jag höll på lite ute.

I söndags fyllde Teddy så då hade vi främmande och det var trevligt.

I måndags fick jag akut ont i magen och det var nästan så att jag ville åka in till sjukhuset men det gjorde jag inte, det tyckte mina kollegor var bra eftersom vår vikarie ringde och sa att hon inte kunde ta sitt pass pga magont, vikarien hade varit på akuten på natten. Hon hade så ont.
Vi var endast 3 personal kvar och det var samma sak igår. Vi har jobbet 6 timmars pass i lånedisken och det har känts i huvvet vill jag lova. I går var det likadant men idag ska vikarien vara tillbaka, hon ska börja om 10 minuter och vi har inget hört.
Min magvärk är bättre och det känns mer som mensvärk nu så jag hoppas att det är det också.
På grund av att vi är så få och får jobba så mycket så är jag och mina kollegor supertrötta, jag sitter nästan och sover vid mitt skrivbord!

Idag ska jag på massage efter jobbet.

Imorgon ska jag ha privat undervisning i släktforskning med en låntagare, hoppas det inte är svåra frågor och uppgifter hon vill ha men det ska nog gå bra!

Den 20 maj mailade jag vårdlotsen ang vårdgarantin och så undrade jag lite när det kan tänkas att jag får kallelse till kirurg/narkosläkare/dietist? Jag vet att de ringer till de som köat sen 2007 men jag ville bara veta på ett ungefär, detta svar fick jag:

Hej Åsa!

Kan inte ge ngt definitivt svar när du kommer att bli kontaktat,men vi räknar med att vi relativt snart kommer igenom väntelistan.Och vi har börjat med dem som väntat längst och jobbar oss framåt.

Hoppas du orkar hålla ut ett tag till!

Ja det är väl bara att vänta. På landstingets hemsida står det att de köpt in 200 – 250 platser och alla som står i kö nu ska bli opererade i år. Det låter ju bra men väntan är hemsk.

En bekant ska operera sig i morgon, ska bli spännande att höra hur hon upplever allt.

Jag tog några bilder som jag lägger ut när jag kommer hem, nu är min lunch slut och disken väntar.

Kram
//Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar